Ga naar hoofdinhoud

Voorkom betalingsachterstand

Het kan gebeuren dat u, bijvoorbeeld door een daling van uw inkomsten of een scheiding, uw premie (tijdelijk) niet kunt betalen. Is dit het geval, neem dan contact met ons op, of met uw adviseur. Dan zoeken we samen naar een oplossing, zoals een betalingsregeling. Zo houdt u grip op uw financiële situatie en voorkomt u dat uw betalingsachterstand verder oploopt.

Hoe langer u wacht, hoe moeilijker het wordt om samen een oplossing te vinden. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op, dan zoeken wij samen naar een passende oplossing.

Incassokosten

Als wij de vordering overdragen aan het incassobureau, dan kunnen er incassokosten van toepassing zijn. Wij houden
ons hierbij aan de wettelijke regels die gelden voor incassokosten.

Betalingsachterstand op uw schadeverzekering bij DIN Assuradeuren

Het kan gebeuren dat u niet genoeg saldo op uw rekening hebt staan. Dan lukt het ons niet om uw premie te incasseren.
U kunt ook een keer vergeten uw premie over te maken. In beide gevallen heeft u een betalingsachterstand. Wij sturen
u dan een betalingsherinnering.

Betalingsachterstand op uw schadeverzekering bij DIN Assuradeuren

Het kan gebeuren dat u niet genoeg saldo op uw rekening hebt staan. Dan lukt het ons niet om uw premie te
incasseren.
U kunt ook een keer vergeten uw premie over te maken. In beide gevallen heeft u een betalingsachterstand. Wij sturen
u dan een betalingsherinnering.

Wat kunt u doen bij een betalingsachterstand?

  • Wilt u uw openstaande premie direct betalen?

    Dan kunt u dat doen via de link in de factuur. Als u een nieuwe factuur of betaallink toegestuurd wilt
    krijgen voor de openstaande premie, dan kunt u contact opnemen met uw adviseur.

  • Kunt u niet meteen betalen?

    En heeft u nog geen brief ontvangen van ons incassobureau, Flanderijn? Neem dan contact op met uw adviseur.

  • Heeft u al een brief van incassobureau Flanderijn gekregen?

    Dan loopt het contact over uw betalingsachterstand via hen. U kunt hen bereiken op 088 – 209 2444. Zij helpen
    u dan verder.

  • Heeft u zorgen over uw financiën of heeft u schulden?

    Al ruim 36.000 mensen met schuldzorgen werden geholpen met gepast advies via geldfit.nl. Doe via geldfit.nl
    een gratis online test en krijg advies op maat.

Wat gebeurt er als u een betalingsachterstand heeft?

Reageert u niet op onze betalingsherinneringen? Dan loopt uw betalingsachterstand op en lopen de aanmaningskosten op.
Uiteindelijk neemt ons incassobureau, Flanderijn, het van ons over. U kunt misschien een betalingsregeling treffen.

Lukt het u niet om uw premieachterstand in één keer te betalen?

Dan kunt u misschien een betalingsregeling met ons treffen. Samen met uw adviseur stelt u een betalingsregeling
vast.
Wij moeten de premie dan wel kunnen incasseren van uw rekening. Als dat niet lukt, vervalt de regeling.

Als uw motorrijtuig onverzekerd is, bent u strafbaar

De Dienst voor het Wegverkeer (RDW) onderzoekt regelmatig of alle geregistreerde motorrijtuigen zijn verzekerd. Is uw
motorrijtuig niet verzekerd? Dan krijgt u van RDW een boete van honderden euro’s. U bent namelijk wettelijk
verplicht uw motorrijtuig te verzekeren.

Wanneer stopt de dekking van uw verzekering?

Als u de premie niet betaalt, stopt de dekking van uw verzekering. In de brief staat welke datum voor u van
toepassing is. De dekking vervalt dan met terugwerkende kracht. U kunt dus geen claims indienen vanaf het moment dat
de premie bij ons binnen had moeten zijn.

U heeft betaald. Wanneer bent u weer verzekerd?

U bent weer verzekerd vanaf de dag nadat wij uw achterstallige premie hebben ontvangen. Dit geldt ook voor uw
motorrijtuigenverzekering.

Wilt u voortaan via automatische incasso betalen?

Met een automatische incasso verkleint u het risico dat u een premiebetaling mist. Bovendien is het gratis. Neem voor
het instellen van automatische incasso contact op met uw adviseur.